Rozdíl v pojetí muže a ženy je někdy velmi úsměvný. Chce to ale zvláštní smysl pro humor a umění se z toho nezbláznit. Společně si projdeme několik typů pojetí muže a ženy v různých odvětvích. Kdysi se pořádaly tzv. “vnucovací zájezdy”. Pamatuje si je asi každý – spočívaly v tom, že se lidé přihlásili, jeli s pořadatelem někam do zájezdní hospody, kde jim byly prezentovány předražené nekvalitní výrobky. Zpravidla to byly domácí spotřebiče, vybavení domácnosti a tak dále. K prapodivnému programu byl zajištěn oběd a často se účastníci zájezdu lákali na dárky, které dostávali zdarma, i když si nic nekoupili. Reklamní letáčky s přihláškami chodily přímo do schránek. A tady se dostáváme k první zajímavosti. Zatímco muži si ze zájezdu odváželi salámy, hodinky nebo třeba knihy, ženy vždy obdržely buď čistidla a prací prostředky a nebo hrnec, pánev, či další podobně prospěšné zařízení.
Podobně k oběma pohlavím přistupují tisku. Časopisy pro muže bývají plné krásných žen, vtipů, recenzí chat, nářadí, piva, prostě samé chlapácké věci. Všimněte si, že naproti tomu tisk pro ženy obsahuje zpravidla totéž v různých variantách – péče o děti, úklid, jak potěšit muže, vaření a pečení a diety a péče o zevnějšek, abychom se mužům stále líbily.
Stejně pojaty jsou takřka všechny odvětví života. U mužů je kladen důraz na mužství, ale už se jim neradí, jaké linecké je nejlepší, či jak zhubnout do plavek. U žen jsou taková témata naprosto běžná. V době, kdy se neustále řeší rovnoprávnost a sexismus, je takový výběr témat přinejmenším úsměvný. Holt se asi budeme muset smířit s tím, že navždy budeme hubnout a řešit plenky a diety, a muži si asi budou nadále užívat krasotinky a pánské jízdy s oblíbeným alkoholem. Někoho to možná štve, ale je třeba zdůraznit, že ženy byly vždycky brány jako hospodyňky a ochránkyně domácího krbu, no zažitá role jim zůstala až dodnes a asi i zůstane. Muži byli bráni jako ti, o které se nebohá žena musí starat až do důchodu, a proto si mohli více užívat život. Proto to pivo a volnočasové aktivity. Vždy si na to vzpomeňte, až v televizi uvidíte reklamu, kde nadšená žena radostně lítá s vysavačem po bytě, zatímco její muž leží s novinami na gauči.