Vaši čtenáři se nesmí nudit. Hledejte a vytáhněte si ze všech možných zdrojů jen to nejlepší a předejte to dál. Zapomeňte na nudnou omáčku, kterou znáte z mnohých webových stránek. Vyvolejte emoce, na které se nedá zapomenout. A nikdy nelžete!
Popisujte věci a situace originálním a nevšedním způsobem. Vždyť i váš osobní pohled je důležitý a naprosto ojedinělý. Nebojte se ptát. Například když píšete o cestách a vzdálených krajích. Určitě i ve vašem okolí žije nadšenec, který se na dané místo vypravil, a naprosto mu učarovalo. Použijte jeho zkušenosti do svého pr článku.
Vyhněte se dlouhým popisům historie a zbytečným citacím, které bývají často velmi kostrbaté. Používejte živé přívlastky. Naopak se vyhněte pasivním tvarům sloves a hromadě čísel. Vždyť neděláte statistiku pro zprávaře z televize.
Správný pr článek má vzbudit touhu objevovat a žízeň po dalších informacích v daném oboru. Použijte více zdrojů najednou a díky tomu pak vznikne skutečně zajímavá rešerše, kterou si bude chtít přečíst více lidí najednou. Pak se článek bude psát sám.
Neodbývejte své čtenáře
Chcete opravdu dobrý copywriting? Takové psaní je skutečně dost specifické a od klasiky se dost liší. Texty musí být sexy a zaujmout už jen pomocí titulku. Nesmí přitom chybět ani veškeré formální náležitosti.
To ale neznamená, že se psaní pro web nedá naučit. Čeká vás sice dlouhá cesta, ale na jejím konci můžete sbírat vavříny. Neobejdete se bez mnoha krkolomných pokusů. Ale pamatujte si, každým omylem se naučíte něčemu novému. Nebojte se stanovit si vysoké cíle, kterých postupem času určitě dosáhnete.
Záleží jen na vás, jak budete postupovat. Můžete se začít učit i od zkušenějších, kteří už vám tak trochu vyšlapali cestu.
Hned na počátku si můžete začít vést malou interní anketu a sledovat, jak moc jste úspěšní. Díky tomu tak budete mít rychlý přehled a možnost se stále zlepšovat.
Rozhodně se nevzdávejte předem, protože pro každého existuje hned i několik cest, po kterých může kráčet ke svému cíli.